fbpx
رئيس التحرير ( اسلام عبيد )
موقع الفن الرائد في مصر والعالم العربي

سهير جودة: شاكيرا كلمة السر في اعتزال بيكيه كرة القدم | الفن اليوم

0 107

كشفت الاعلامية سهير جودة، إن سر اعتزال اللاعب الإسباني جيرارد بيكيه كرة القدم، بسبب امتناعه ورفضه عن ارتداء قميص فريق برشلونة وهو مدون عليه اسم صديقته شاكيرا بعد انفصالهما مؤخرا، حيث كان من المقرر وضع اسم شاكيرا كعلامة تجارية على قميص برشلونة.

 

وأوضحت سهير جودة في برنامجها الذي يحمل اسم «الستات»، والمذاع عبر فضائية «النهار»، قائلة: «في تفسير اتقال ان بيكيه اعتزل كرة القدم عشان ميلبسش تيشيرت عليه اسم شاكيرا بعد ما انفصلوا، والمفروض الشركة اللي عملت اغنية شاكيرا الاخيرة اتعاقدت مع برشلونة وهيحطوا اول حرف من اسمها (s)على التيشيرت كعلامة تجارية، فواضح انه مقدرش يلبس التيشيرت بعد ما لبس خيانته لشاكيرا فربما ده سبب اعتزاله نهائيا وليس الانتقال لفريق اخر، ده اعتزال اجباري بإرادته”.

 

 

وأضافت سهير: “واضح انه مقدرش يواجه نفسه ولا يواجه الناس بعد قصته مع شاكيرا والتعاطف الكبير من الناس معاها ضده، وعاجبني جدا حرف ال(s) وطريقة كتابته على تيشيرت برشلونة، وانا بصراحة شايفة ان قرار اعتزاله صدمة ليه ووجع انه مضطر للاعتزال، بعد خيانته ليها اللي عرفها ملايين من الناس من خلال اغنية شاكيرا”.

 

وأشارت سهير: “بيكيه ميقدرش يواجه الواقع ولا الحقيقة، وممكن يكون خايف انه ميظهر بمستوى كويس في الملعب والقصة دي خدت كتير من تفكيره وتركيزه، وهو شايف انه اهتز نفسيا ومش قادر يواجه فكره انه هيلبس تشيريت عليه حرف شاكيرا، وكمان الست التانية اللي موجودة في حياته ممكن يكون بيراعي كرامتها”.

وتابعت سهير: “شاكيرا كسبت تعاطف العالم بس كل ده ولا حاجة قصاد خسارة قلبها او مكانتها عند بيكيه، وهو كان عندها في كفة والعالم كله في الكفة التانية، مهما العالم تعاطف معاها بس اكيد في وجع كبير جواها”.


المصدر

اترك تعليقا