fbpx
رئيس التحرير ( اسلام عبيد )
موقع الفن الرائد في مصر والعالم العربي

عفاف شعيب: جالي خبر وفاة أخويا وأنا بصور انتحار مدرس ثانوي وأرفض ارتداء الباروكة لأداء دور

0 66

تحدثت الفنانة عفاف شعيب عن أكثر أعمالها الفنية التي لا تحبها ولا تحب ان تتذكرها، كان من بينهم عمل فني جمعها بالفنان حسين فهمي.

الفن اليوم يرصد في ذلك التقرير تصريحات عفاف شعيب مع عمرو الليثي

عفاف شعيب تكشف أكثر الأعمال الفنية التي لا تحبها

قالت عفاف شعيب خلال حلولها ضيفة على برنامج “واحد من الناس”، الذي يقدمه الإعلامي عمرو الليثي على قناة الحياة: مبحبش فيلم انتحار مدرس ثانوي رغم حسين فهمي برنس السينما العربية، ودا بسبب انه جالي خبر وفاة اخويا الكبير وأنا بصوره.

وعن أكثر عمل درامي تكرهه، فقالت: “كان في مسلسل المفروض عندنا خارجي في الاسماعيلية ونقعد ٦ ايام تصوير، ومن انتاج التلفزيون، وقولتلهم عندي تصوير في عمان مسلسل اسمه الشهد والدموع ف قالولي متقلقيش، والـ ٦ بقوا ٨ بقوا ١٠ ولما عرفوا اني بصور في الاسماعيلية اتجننوا، ف سيبتهم ومشيت وساعتها المخرج اشتكاني، وقولتله انا ملتزمة وعندي سفر، ولحد دلوقتي مخدتش مليم منهم، ومبحبش اشوفه خالص”.

عفاف شعيب عن مشهدها في مسلسل الكيف: كنا نعالج قضية

وعن مشهدها في مسلسل الكيف، الذي أثار جدلا واسعا على السوشيال ميديا، وعرضها للانتقادات، فقالت عفاف شعيب: “مشهد مسلسل الكيف، عامل تريند والمشهد عاجبهم جدًا، احنا كنا بنعالج قضية”.

وأكدت عفاف شعيب رفضها التام لـ عمل أي مشهد في عمل فني او درامي، بـ الباروكة، وعلقت على قيام صابرين بذلك، فقال: “لا طبعًا، ليه الباروكة ما تغير الدور احسن وتطلع بحجابها”.

عفاف شعيب تكشف أخر أيام أحمد زكي قبل وفاتها

وتحدث عفاف شعيب عن أخر أيام أحمد زكي قبل وفاته، فقالت: “قبل ما يعيا العيا الكبير جاني البيت وقالي انا هعمل حليم قولتله انا عارفة انك بتحبه بس هتعمله ليه؟ عشان ساعتها حسيت بحاجة جوايا انه مش هيكمل لما يعمل الدور ده، لأنه كان عاشق للسادات وجمال وحليم، قولتله بلاش قالي لا هعمله، وبعدين عيي وتعب وبقى يكلمني من المستشفى وروحتله ٣ مرات، وكل ماروح الاقي ناس مالهومش لازمة ولا كان بيحبهم وبيقولي فارضين نفسهم عليا، لما توفى كنت بتكرم في اليمن، واخويا قالي الخبر قولتله لا متقولش كده، وساعتها عملوا عزاء كبير وخدت العزاء أنا وأخويا.




المصدر

اترك تعليقا