fbpx
رئيس التحرير ( اسلام عبيد )
موقع الفن الرائد في مصر والعالم العربي

نجلاء بدر ترد على أزمة عارفة عبد الرسول: «الإنسانية راحت فين حاجة تحزن» | الفن اليوم

107

نشرت الفنانة نجلاء بدر، تعليقاً عبر صفحتها الشخصية بموقع التواصل الاجتماعى «فيسبوك» ترد فيه على اعتذار الفنانة المصرية عارفة عبد الرسول بعد سخريتها من فريق عمل عرض مسرحي.

وقالت نجلاء بدر: “«كده كتير والله بتتأسفي على نيتك الصافية وخفة دمك، ده أنا اللي فكرت في صحتك وخُفت عليكي، الإنسانية راحت فين حاجة تحزن».

 

نجلاء بدر لعارفة عبد الرسول: الإنسانية راحت فين حاجه تحزن

بعد حالة من الجدل تسببتها الفنانة عارفة عبد الرسول، في الساعات الأخيرة، وجهت رسالة اعتذار عبر حسابها الخاص بموقع التواصل الاجتماعي «فيسبوك»، بعد تعليقها الساخر على مسرحية لم تذكر اسمها، تمت دعوتها لحضور العرض المسرحي لها، مما أثار غضب العديد من زملائها، مشيرة  إلى أنها لم تقصد الإساءة أبدًا.

وكتبت عارفة عبد الرسول: «أنا حزينة وفي شدة الألم..عارفين البوست اللي كتبته عن المسرحية المحسودة والإسهال ومش عارف إيه.. زملائي زعلوا منه جدًا وافتكروا إنّي بيتريق على  المسرحية اللي لسه ماشوفتهاش.. أنا آسفة جدا حقكم على راسي من فوق».

مضافة على كلامها: «أصلًا النيه خير ومافيش أبدًا اللي يخليني أتكلم وحش عن العرض.. أنا لسه ماشوفتوش.. آسفة بجد إن النكته أو الإيفيه ماوصلش بالمعنى اللطيف ووصل بالشكل ده.. آسفة ولما آجي أحضر هعتذر لفرد فرد.. أنا مش هاشيل البوست لسببين».

واختتمت حديثها عارفة عبد الرسول قائلة: «ماتعودتش أقول كلمه وارجع فيها.. ثانيًا: يمكن أصحابى يشوفوه تاني ويحاولوا يلاقوا النكتة اللي قلبت غم.. آسفة في غاية الأسف».

نجلاء بدر ترد على أزمة عارفة عبد الرسول: «الإنسانية راحت فين حاجة تحزن» 2

Print Friendly, PDF & Email


المصدر