fbpx
رئيس التحرير ( اسلام عبيد )
موقع الفن الرائد في مصر والعالم العربي

حمو بيكا يعلق على «فيديو السقوط».. ويؤكد: لقمة عيشي انقطعت من مصر| فيديو

231

رد حمو بيكا مؤدي المهرجانات، على الأخبار المتداولة حول سقوطه من على المسرح، أثناء تأدية أحد اغانيه في إحدى الحفلات بالسعودية.

وكان تداول نشطاء مواقع التواصل الاجتماعي، فيديو لمطرب ابتلعته خشبة المسرح له بسبب رقصه بقوة أثناء دخوله للمسرح، ونسبه البعض لمطرب المهرجانات حمو بيكا.

ونشر حمو بيكا فيديو مدته 6 دقائق، على صفحته الرسمة على مواقع التواصل الاجتماعي فيس بوك، رد فيه على تلك الأخبار حيث قال ” أنا طالع اقول الكلمتين للناس اللي مابتحبليش الخير، مسرح ايه اللي وقعت عليه، هو انا بغني اجنبي، انا بخير وبسلامة، وموجود في السعودية”.

وتبين أن الفيديو نفسه المتداول على أنه لحمو بيكا، تم تداوله على نطاق واسع في 2018، وقيل أنه للمطرب اللبناني جو رعد، خاصة أن صاحب الفيديو كان يقوم بنفس حركات جو رعد المعروفة على المسرح.

وتابع مؤدي المهرجانات خلال الفيديو على الفيس بوك ” أنا فالسعودية والحمد لله عندي حفلات كتير، عشان تعرفوا الأخبار المصرية بتكدب، مش كلوا طبعا، ناس معينة”.

واستكمل قائلاً” أنا بسلام وبخير، وأى جريدة كدابة، احنا كدا عارفينكم، كل ده فشر”.

ووجه بيكا رسالة من خلال الفيديو قائلاً ” رسالة لكل اخواتي اللي سألوا عليا انا بحكبم، ورسالة للناس اللي بتنفسن، اللي بتبص لعيشة الناس، واللي بيتكلم عليا كلمة وحشة تعقدله فعيالوا”.

واستنكر بيكا الزج بإسمه في ذلك الخبر الخاص بفيديو السقوط حيث قال ” واتنمى كل خير لكل اللي يكتب كلمة حلوة عليا، بس مش عارف الناس عاوزة مني ايه
ربنا حطني فالحتة دي ليه، تكرهولي النعمة، متابعاً ” لقمة عيشي اتمنعت من مصر ومبغنيش في مصر بس ربنا بيبعت لي لقمتي ورزقي من حتة تانية”.

وجاء في الفيديو أيضا كما قال حمو بيكا مؤدي المهرجانات “أنا مش هقول أنا فاتح بيوت وكل ده معروف وانتظروا فرع الشيخ زايد قريبا، وانتظروا كافيه ومطعم وجزارة بيكا قريبا في البيطاش، والحمد لله أنا ربنا كرمني”.




المصدر